Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.11.2010 01:29 - Почитаме мъртвите с пиле и вино
Автор: mominasylza Категория: Други   
Прочетен: 1127 Коментари: 0 Гласове:
7



Съботата преди празника на Свети Архангел Михаил - 8 ноември православната църква отбелязва Архангелова (мъжка) задушница. Тя е една от трите Големи Задушници, които православните християни отбелязват всяка година.

Архангеловата задушница е израз на вярата в безсмъртието на душата и във възкресението на мъртвите. В този ден се отдава почит към паметта на починалите, вечна признателност на офицерите и войниците, загинали за България и на всички паднали в редовете на Българската армия.

На Архангелова задушница, както на всеки друг помен, се правят и т. нар. раздавки - сладкиши, бонбони, плодове, варено пилешко, вино и др.

Желая Ви  здраве и късмет.Понеже днес е мъжка задушница,  си позволявам да пусна това тук....впечатли ме .

 След двайсет години отново се връщам,
намерил към нея във времето брод,
 с тъга ме посреща днес родната къща и
спомени буди по минал живот.

Пред мен се разтваря житейската книга
и мъртвите дни оживяват за миг,
в душата ми болка и гняв се надига,
а в гърлото дращи, напира тих вик.

Сълзите сами се изливат на воля
 и немощни чувства... още скръбта навести,
безмълвно в сърцето на Господ се моля,
 на клетник изстрадал греха да прости.

 Оставил бях майка си стара и слаба
да скитам немил и недраг по света,
 натрупах пари, но пресядаше хлябът,
да стана богат беше моя мечта.

Химери съм гонил, било е измама!
Какво като станах от беден богат?
 В дома ми е пусто, щом няма я мама!
Сълзите в очите неспирно текат...

Баща си не помня, умрял е отдавна,
 отгледа ме мама, за мен тя живя,
 синът й единствен бе грижата главна,
 така не усетих кога остаря...

И гладна си лягаше да ме изучи,
човек да направи от блудния син,
 а аз я оставих сама като куче,
 издъхнала с дума последна: "Калин!"

Безжалостен спомен душата ми смаза,
когато бях болен как бдеше над мен,
 изпитах към себе си дива омраза,
светица бе мама, синът й - кретен.

 Какво ли не бих дал да мога днес само
 да кажа на свидната свята жена,
 глава склонил нежно над крехкото рамо: "Обичам те, мамо! Прости на сина!"

 Уви! Вятър тъжно засвири в комина. И къщата стара пред мен се смали. Очаква ме бизнесът в пуста чужбина... От спомена , мамо, за теб ще боли...


Тагове:   вино,   пиле,   мъртвите,


Гласувай:
7



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: mominasylza
Категория: Други
Прочетен: 459541
Постинги: 122
Коментари: 356
Гласове: 821
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031