Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.12.2007 20:45 - КРАТКИ СЛОВЕСНИ ФОРМИ ПО ДЕЙСТВИТЕЛНИ СЛУЧАИ
Автор: cvetankrastev Категория: Изкуство   
Прочетен: 1706 Коментари: 3 Гласове:
0

Последна промяна: 26.03.2008 12:10


                                                                                                                                                                                                                   В нашия малък град, на нашето малко пристанище,                                                                                                                                                                                                                                          
пристигна голям кораб.
По-голям от нашето малко пристанище, 
по-голям от нашия малък град.
И когато си тръгна и ние всички го изпращахме с поглед, 
внезапно разбрахме, че всъщност бяхме отплавали ние 
с нашето малко пристанище, с нашия малък град
  • image
    .
Спомени от неизживени мигове попълват 
белите петна на предстоящато ни минало.

image


На финала на лятото субтитри с мойто име видях.



Записвам си нещо за да не го забравя,
а за нещата, които зная, няма смисъл да пиша.

image

Където и да се местех, лунната пътека беше все срещу мен. 
Каква по-ясна покана от това.

image

Стоях на пейката в парка. 
До мен младежи пушеха марихуана.
За да не преча не след дълго отлетях.

image

Син листопад излита нагоре върху негатива на очните ми дъна.

image

Океанът и сушата спореха кой в кого се съдържа, 
но спорът беше не за съдържанието, а за формата.
/никой от тях не се беше возил на самолет,
гравитацията запази неутралитет/

image

Есенните листа опадаха 
и по дърветата се забелязаха миналогодишните мартеници. 
Те ще бъдат ориентир за обратния път на щъркелите.

image

Дъждът спря и облаците се отразиха в дъждовните локви. 
Това не бяха техните отражение, а самите те.

image

Зимата дойде и денят започна бавно да расте като надежда за пролет.

image

Преведох мислите си на наразбираем език 
и светът започна да ми кима разбиращо.

image

Събудих се след тежък сън, 
лека нощ да преживея.

image

На смрачаване високо над мен прелетясветеща птица, 
огряна от последните слънчеви лъчи.
Ако зората я завари в полет, 
тя отново първа ще светне и ще предизвика утрото. 

image

Оставям следи върху пясъка. 
Грешките ще заличи следващата вълна.

image

През зимния сън сънувах пролет. 
Когато се събудих беше лято.

image

Намерих монета. 
Беше ръждясала и никой нямаше да я вземе,
защото на никой нямаше да я дам.

image

Дълго търсих нещо, но не го намирах 
и реших, че нямам нужда от него. 
Сега го срещам на всяка крачка.

image

Четох книга със синтенции за красотата. 
Огледох се и се почувствах с готварска книга на самотен остров, 
изобилстващ от екзотични плодове и дивеч. 
Трябваше да събудя ловеца в себе си.

image

Един охлюв толкова дълго търси собствения си фосил, 
че се вкамени от очакване. 
Така и не разбра, че се е открил.

image

Късно започна, рано завърши краткото лято за зимен каданс.

image

Луната се огледа в морето 
и го изсмука със сламка – лунна пътека.

image

Днес в моя филм добър играх. 
За утре друга роля си избрах.

image

Мисълта за нещо трансформирай в дума. 
Изречи я и ще видиш, че се случва. 
За начало пробвай с пролетта след зима.

image

Хоризонтът е хоризонт 
само през погледа на вертикално изправен човек.

image

На ръката ми кацна премръзнала пеперуда, 
привлечена от телесната ми температура. 
Тъгувам за лятото без да знам, че нося в себе си 
37 градусова юлска жега. 

image

- Хайде да си играем - каза вълната на пясъчния замък.
- Не мога, ти ще ме разрушиш.
- А кой мислиш, че създаде пясъка от който ти си направен?
/милиарди бивши морски обитатели се замислиха/

image

Морето се надигна да съзерцава пълната луна 
и на сушата настъпи отлив. 
Съзерцанието ли е пресушавало океани преди милиони години?

image

Последният есенен лист падна. 
Това беше знак за пролетта.

image

Вълни от концентрични кръгове-мишени, 
улучени в целта от всяка капка дъжд в морето.

image

Първата лятна вечер завърши 
с мъгливо есенно утро.

image

Времето беше слънчево. 
Реших, че това е временно 
След малко слънцето се скри зад облак. 
Това доказа тезата ми. 
Не след дълго то отново се показа 
Това разби теорията ми. 
/за първи път се радвах на поражение/

image

Съобщиха, че ще има лунно затъмнение. 
Събраха се толкова много наблюдатели, 
че хвърлиха сянка върху луната и го предизвикаха.

image

Слънцето ме огря 
и предизвиках слънчево затъмнение за част от земята, 
очертана от собствената ми сянка.

image

След голямото наводнение през лятото, 
всички ние си спомнихме, 
че някога бяхме загинали при потопа.

image

По дърветата накацаха изнемощели кораби.
Пристаните приютиха птиците. 
Бурята безпомощно утихна.

image

Срещнах забързано за някъде куче.
- За къде може да бърза едно куче – се запитах. 
Може би то си зададе същия въпрос за мен. 
И двамата не получихме отговор.

image

Слънчо гледа слънчогледа, 
а слънчогледа слънчо гледа.

image

На пътя видях не знам откъде попаднала, 
все още дишаща риба. 
Казах си – на връщане ще я пусна в морето. 
Когато се връщах я намерих 
прегазена от автомобил.

image

Една риба се надигна от водата и полетя. 
После изчезна. 
Чак тогава гларусът, който я беше уловил стана видим.

image

Денят и нощта си смениха смените. 
Денят мина нощна смяна, нощта дневна. 
Почивни дни няма, почивни нощи – също.

image

Вятърът събира по пясъка забравени стъпки 
и ги отправя в други посоки
/в ефира настъпи задръстване/.

image

Ако се движиш срещу движението, 
светът минава по-бързо пред очите ти.

image

Еднодневка прилетя над столетник и промени живота му завинаги.

image

Умирам от жажда на брега на морето. 
Заровен в небето с глава дишаща в пяъска.

image

По пътя си настигнах костенурка. 
На финала разрах, че води с няколко обиколки.

image

Бързаш ли по пътя, ще настигнеш себе си. 
Има кой да питаш за посоката.

image

Срещнах познат. 
Не го бях виждал отдавна и реших, че е остарял. 
Ако не го бях срещнал щеше да си остане млад. 
Заради мен ли помъдрява светът?

image

Рибата агонизираше на сушата. 
Това не беше агония, 
а репетиция за бъдещия й живот като земноводно.

image

Намерих монета. 
След малко ме спря просяк и му я дадох. 
Почувствах се гузен, 
че го лиших от възможността да я открие сам.

image

Пролетта дойде и прелетните птици долетяха. 
Всъщност пролетта и птиците винаги са били тук. 
Просто аз се завърнах от дългата зима.

image

Белотата на снега е изкуплението за калта, която ще предизвика.

image

Космическата тишина в края на зимата преди големия пролетен взрив.

image

Новата луна слезе да пие вода от една дъждовна локва
и когато се напълни, нямаше в какво да се огледа, 
защото локвата беше пресушена.

image

Градивната единица на живата материя е клетка...
... в материалния свят не можем да бъдем свободни. 

Дните на краткото лято на есен броя,
замръзявам ги във фризера на зимата,
за да оцелея до пролетта.

Всеки забравен от лятото ден
е безценен подарък на есен за мен.

Намерих ключ, загубен от някого,
необходим толкова за него,
колкото-ненужен за мен.

След топлото лято, студът облече душите ни в тела,
а телата ни в топли дрехи.

В парка покрай мен профуча дете на колело.
Видя ми се познато. До като се мъчех да се сетя,
на друго колело мина баща му, който познавах от дете.
Не ме позна, защото бързаше да настигне себе си.

Разруших моста след мен. 
Пренесох гредите му в очите си,
за да построя нов някой ден.

                      



Гласувай:
0



1. eien - Силно съм впечатлена!
03.12.2007 10:53
Браво! Ще следя всичките Ви постинги!
Каква наслада да откриеш интересни размисли...
цитирай
2. ivoimv - ПОСЛЕДНИТЕ РЕДОВЕ
12.02.2009 20:47
ГРЕДА В ОЧИТЕ МИ НАПОМНЯ СТИХ НА НИКОЛАЙ КОЛЕВ БОСИЯ, МОЙ ДОБЪР ПРИЯТЕЛ!!
цитирай
3. анонимен - скачать квип на телефон Pricy
19.02.2012 03:49
http://icqmobilephones.net/ - скачать qip на телефон
<a href="http://icqmobilephones.net/">скачать бесплатную аську на телефон</a>
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cvetankrastev
Категория: Изкуство
Прочетен: 1409730
Постинги: 1063
Коментари: 1049
Гласове: 6567
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930